Oprirea & Stationarea

05.10.2018 18:01

 

Oprirea & Stationarea

EXCEPTII: Nu se numeste oprire:

  1. imobilizarea vehiculului atât timp cât este necesara pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, daca prin aceasta manevra nu a fost perturbata circulatia pe drumul public respectiv
  2. imobilizarea autovehiculului având o masa totala maxima autorizata de pâna la 3,5 tone, atât timp cât este necesar pentru operatiunea de distribuire a marfurilor alimentare la unitatile comerciale

- Oprirea se face lânga si în paralel cu marginea partii carosabile, pe un singur rând, daca printr-un alt mijloc de semnalizare nu se dispune altfel.

- Motocicletele fara atas, mopedele si bicicletele pot fi oprite sau stationate si câte doua, una lânga alta.
- pe drumurile cu sens unic oprirea vehiculelor este permisa si pe partea stânga, daca ramâne libera cel putin o banda de circulatie.

- Atunci cand se indeparteaza de vehicul, conducatorul auto este obligat sa actioneze frâna de ajutor, sa opreasca functionarea motorului si sa cupleze într-o treapta de viteza inferioara sau în cea de parcare daca autovehiculul are transmisie automata.

- în panta sau în rampa conducatorul trebuie sa bracheze rotile directoare

- În cazul imobilizarii involuntare a autovehiculului în pasaje subterane sau în tuneluri, conducatorul acestuia este obligat sa opreasca functionarea motorului.

- Nu este permisa stationarea pe partea carosabila, în timpul noptii, a tractoarelor, a remorcilor, a mopedelor, a bicicletelor, a masinilor si utilajelor autopropulsate utilizate în lucrari de constructii, agricole sau forestiere, a vehiculelor cu tractiune animala ori a celor trase sau împinse cu mâna.

                   

 

 

Oprirea se interzice:

  • pe poduri, pe si sub pasaje denivelate, pe viaducte si în tuneluri;
  • vârf de rampa, in curbe si in toate locurile unde vizibilitatea este sub 50 m;
  • pe trecerea de pietoni si la mai putin de 25 m înainte si dupa acestea;
  • în intersectii, inclusiv cele cu sens giratoriu, precum si în zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanta mai mica de 25 m de coltul intersectiei;
  • pe calea ferata si la o distanta mai mica de 50 m înainte si dupa aceasta;
  • în statie si la mai putin de 25 m înainte si dupa aceasta;
  • în zona de actiune a indicatoarelor
    • de interzicere "Depasirea interzisa" si "Oprirea interzisa";
    • de avertizare  "Drum îngustat"
    • de reglementare a prioritatii "Prioritate pentru circulatia din sens invers" sau "Prioritate fata de circulatia din sens invers";
  • în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabila, daca prin aceasta se stânjeneste circulatia a doua vehicule venind din sensuri opuse
  • în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducatorii celorlalte vehicule care circula în acelasi sens ar fi obligati sa treaca peste acest marcaj;
  • în locul în care se împiedica vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;
  • pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare
  • pe partea carosabila a autostrazilor, a drumurilor expres si a celor nationale europene (E).
  • pe trotuar, daca nu se asigura spatiu de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor
 

Stationarea se interzice:

  • în toate cazurile în care este interzisa oprirea voluntara;

si

  • în zona de actiune a indicatoarelor cu semnificatia "Stationarea interzisa"
  • marcajului cu semnificatia de interzicere a stationarii (marcaj "zig-zag");
  • pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6 m;
  • în dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice;
  • în pante si în rampe (pe toata lungimea pantei sau a rampei);

 

 

—————

Înapoi